NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA...

  • ZAMÓWIENIA / MINIMUM LOGISTYCZNE / TRANSPORT

    1. Jak zamawiać? Czym jest "wypełniacz"?

    Zamówienie należy złożyć przez naszą stronę www.incampagna.pl zakładając konto lub składając zamówienie bez rejestracji (jako "gość"). Jesteśmy rolnikami, uprawiającymi na Sycylii rozmaite cytrusy. Żeby móc zaoferować transport w rozsądnej cenie na trasie Sycylia - Polska wypracowaliśmy tzw. minimum logistyczne. Najmniejszą ilość jaką jesteśmy w stanie wysłać pod wskazany przez Ciebie adres, to 1 karton. Dostępne formaty kartonów to: CUBOTTO (10kg-12kg), CUBETTO (6kg) i CUBOTTINO (3kg). Możesz wybrać gotowe, zaproponowane przez nas zestawy kartonów z daną odmianą czy mieszanką owoców lub warzyw. Możesz także skomponować zawartość kartonu (dotyczy tylko formatu: cubotto) samodzielnie, wypełniając go owocami, warzywami, jak również przetworami np. oliwą, kremami, sosami, bakaliami. Wówczas należy pamiętać, że karton zostanie automatycznie dopełniony tzw. "wypełniaczem", czyli pomarańczami lub innymi owocami (granaty), na które w danym momencie przypada pełnia sezonu. System dokładnie pokaże podsumowanie informując o ilości wypełniacza i kwocie do zapłaty.

    2. Jak często organizowane są dostawy?

    W sezonie spedycje organizowane są co tydzień (z wyłączeniem świąt: wtedy przerwa między wysyłkami może być dłuższa). Zamówienia przyjmujemy do północy każdej niedzieli miesiąca. Kalendarz dostaw dostępny jest na stronie internetowej i na naszym Ig @incampagnapl w wyszczególnionych historiach.

    3. Jaka jest cena za transport?

    Cena za transport zależy od ilości zamówionych paczek. Im więcej paczek, tym koszt transportu dla poszczególnej paczki jest niższy. Za transport jednej paczki zapłacisz 19,90 zł (Warszawa 20,90 zł).Za dwa kartony to cena 27,60 zł ( czyli 13,80 zł za jeden karton / Warszawa 14,80 zł). Za trzy paczki zapłacisz 33 zł ( czyli 11 zł za jeden karton / Warszawa 12 zł). Rabat na koszty transportu naliczany jest od 16 kartonów. Każdy kolejny karton w zamówieniu zwiększa rabat.

    4. Jaki jest czas realizacji zamówienia?

    Czas realizacji zamówienia to ponad tydzień. Po zamknięciu zamówień w niedziele, potrzebujemy 9 dni (10 w przypadku Warszawy) aby zorganizować zbiory, zebrać cytrusy, zapakować je i wysłać do Polski.

    5. Do jakich miast można zamawiać? Czy mogę zamówić jedną paczkę?

    Naszym minimum logistycznym jest jedno CUBOTTO, (10kg-12kg ), CUBETTO (6kg) lub CUBOTTINO (3kg). Każdy może dokonać zamówienia jako odbiorca indywidualny. Paczki na terenie Polski dotarczane są we współpracy z firmą kurierską UPS oraz GoodSpeed (Warszawa). Docieramy do każdego miejsca w Polsce.

    6. Jak długo trwa sezon, w jakim okresie można składać zmówienia?

    Sezon w InCampagna rozpoczyna się z końcem września, kiedy w naszej ofercie pojawiają się mango i granaty, od listopada dostępne są pomarańcze, na które sezon trwa do końca maja .

    7. Dlaczego nie wysyłamy paczek latem?

    Nasza działalność opiera się głównie na uprawie i sprzedaży sycylijskich, ekologicznych cytrusów, zatem nasz sklep działa sezonowo i pokrywa się z okresem zbiorów cytrusów na Sycylii tj. od października do maja. Produkty, które moglibyśmy wysyłać przez cały rok, to przetworzone artykuły spożywcze (miody, dżemy, ciasteczka, oliwa, konserwy w słoikach itd). Stanowią one jednak tylko część zamówień, dlatego ich spedycja do Polski poza sezonem pomarańczowym generowałaby bardzo wysokie koszty dostawy, znacznie przekraczające wartość samych produktów.

    8. W jaki sposób opłacić zamówienie?

    Realizujemy tylko zamówienia opłacone. Ostateczny termin płatności przypada zawsze na dzień zamknięcia zamówień danej spedycji. W naszym sklepie internetowym dostępne są dwa rodzaje płatności: przelew tradycyjny i płatności przez system PayU. Dokonując płatności przelewem tradycyjnym tuż przed datą zamknięcia zamówień (sobota/niedziela), prosimy o przesłanie potwierdzenia dokonania zapłaty na nasz adres mailowy: info@incampagna.pl. Przy płatności za pomocą systemu PayU status zamówienia zmienia się automatycznie i przesyłanie potwierdzenia nie jest konieczne.

    9. Zapomniałam / nie zdążyłem złożyć zamówienie w wybranym terminie. Co w takiej sytuacji?

    Jeżeli zapomniałeś złożyć zamówienie do niedzieli do godz. 24.00 lub zabrałeś się za jego składnie zbyt późno i w trakcie wybiła północ, nic straconego! Nie składaj zamówienia przez stronę (zostanie ono złożone na kolejną datę wysyłki). Napisz do nas maila lub wiadomość na Ig z informacją o tym, co chciałbyś kupić, podając dane adresowe do wysyłki, numer telefonu i maila. Jeżeli otrzymamy od Ciebie taką wiadomość w poniedziałek max. do godziny 10.30 dodamy je ręcznie do systemu . Drogą mailową wyślemy Ci potwierdzenie z danymi do przelewu. Będziemy Cię wówczas prosili o dokonanie płatności jeszcze tego samego dnia. Zamówienia nieopłacone są anulowane. Przesłane zapytania o dodanie zamówienia po godz. 10.30 w poniedziałek z przyczyn logistycznych, niestety nie będą mogły być zrealizowane.

    10. Kalendarz odmian. Z czego wynikają zmiany w kalendarzu dostępności?

    Kalendarz odmian dostępny jest na naszym profilu Ig @incampagnapl w wyszczgólnionych historiach: Odmiany. Tam możecie sprawdzić w jakim momencie roku pojawiają się konkretne odmiany pomarańczy i cytryn, oraz inne owoce takie jak: grejpfrut, mango, awokado czy granaty. Poza informacją o ich sezonowości będziecie mogli przeczytać jakie są ich cechy charakterystyczne. W związku z tym, że wszystkie nasze owoce i warzywa pochodzą z upraw ekologicznych, ich dostępność zależy głównie od warunków atmosferycznych. Nagłe, gwałtowne opady deszczu, duże spadki temperatur, bardo suche lato, to tylko niektóre z czynników, które mogą istotnie wpłynąć na zmianę dostępności danego produktu, jego wcześniejsze lub późniejsze dojrzewanie, lub całkowitą utratę plonów. Staramy się na bieżąco informować o tym co dzieje się w naszych sadach na Sycylii, bardzo często jednak sami zostajemy zaskoczeni przez naturę. Naszym priorytetem jest dostarczenie produktów naturalnych, najwyższej jakości, dlatego też cały czas uaktualniamy naszą ofertę na stronie.

  • ZABEZPIECZANIE OWOCÓW

    1. Czy owoce są woskowane?

    Nie, owoce nie są zabezpieczane żadnymi środkami chemicznymi. Nasze owoce i warzywa po zerwaniu, przewożone są do magazynu, gdzie czyszczone są tylko przy użyciu wody. Zanim trafią one do Waszych cubotto, poddawane są procesowi ozonowania, który jest w 100% ekologicznym procesem dezynfekcji produktów spożywczych. Jego zadanie polega na wyeliminowaniu bakterii, pleśni i drożdży na produktach i w opakowaniach.

    2. Jakimi środkami chemicznymi owoce zabezpieczane są na czas transportu?

    Nasze warzywa i owoce na czas transportu nie są zabezpieczane żadnymi środkami chemicznymi. Przed podróżą poddawane są procesowi ozonowania, który jest w 100% naturalnym procesem dezynfekcji produktów spożywczych. Jego zadanie polega na eliminacji bakterii, pleśni i drożdży na produktach i w opakowaniach.

    3. Czy owoce przechowywane są w chłodniach? Jak wygląda proces pakowania produktów?

    Owoce i warzywa przechowywane są w chłodni max. 1 lub 2 dni, niezbędne minimum do zorganizowania transportu. Chcemy, aby produkty, które Wam oferujemy były świeże dlatego nie przechowujemy ich w chłodniach, i zbieramy z drzew dopiero kiedy docierają do nas Wasze zamówienia. Po tym, jak w poniedziałek spłynął do nas Wasze zamówienia, rozpoczynamy organizację zbiorów. Zazwyczaj potrzebujemy około 3 dni na skompletowanie wszystkich cubotto, które w każdy czwartek rozpoczynają swoją podroż do Polski.

    4. Czym jest biały nalot na awokado?

    Biały osad na awokado to pozostałości po kaolinie (glince porcelanowej), która jest wykorzystywana w uprawach biologicznych jako naturalna, fizyczna bariera, która chroni rośliny przed poparzeniami słonecznymi. Glinkę rozpuszcza się w wodzie i spryskuje koronę drzew w okresie największych upałów. Glinkę w dużym stopniu zmywają pierwsze deszcze, które na Sycylii przychodzą w drugiej połowie sierpnia i na początku września. Poniżej udostępniamy link do Wikipedii i do jednego z produktów komercyjnych. Środek ten jest zupełnie neutralny dla środowiska i zdrowia. Kaolin

    5. Czym jest biały nalot na pomidorach?

    Biały nalot na pomidorach to efekt oprysku siarczanami. Zimą, pomidory uprawiane w szklarniach, narażone są na chorobę zwaną mączniakiem, dlatego w uprawie ekologicznej stosuje się opryski z wykorzystaniem elementarnej siarki, środka przeciwgrzybiczego, którego zastosowanie dopuszczone jest w certyfikowanej uprawie bio. Siarka jest jedną z nielicznych substancji aktywnych (po miedzi) używanych i dozwolonych w uprawach ekologicznych w walce w infekcjami grzybiczymi. Pomidory należy umyć przed spożyciem.

    6. Czy pomarańcze są modyfikowane genetycznie w przypadku odmian bezpestkowych?

    W uprawie biologicznej nie wykorzystuje się materiałów i roślin modyfikowanych genetycznie. Owoce cytrusowe charakteryzują się szeregiem osobliwości biologii rozrodu, wśród których wyróżnia się poliembrionalność, samosterylność i partenokarpię. W przeciwieństwie do innych gatunków drzew owocowych, wiele gatunków owoców cytrusowych jest w stanie wydać owoce bez zapłodnienia. Samosterylność (samopłonność) i partenokarpia to dwie cechy, które, często w połączeniu, umożliwiają uzyskanie owoców bez pestek.

    7. Czym jest samosterylność u roślin?

    Samopłonność, samosterylność – jeden z mechanizmów zapobiegających samozapyleniu się – zapyleniu słupka kwiatów przez pyłek pochodzący z tej samej rośliny. Dla większości roślin takie samozapylenie jest bowiem niepożądane, gdyż prowadzi do zmniejszenia różnorodności genowej osobników potomnych. Samopłonność polega na tym, że ziarno pyłku nie może kiełkować na znamieniu słupka z tej samej rośliny lub kiełkowanie to jest bardzo utrudnione. Istnieją różne mechanizmy samopłonności u różnych roślin. Samopłodność

    8. Czym jest partenokarpia u roślin?

    Partenokarpia – wytwarzanie owoców bez żywotnych nasion. Zjawisko powszechne wśród roślin. Jako przyczyny wymieniane są brak zapylenia i zapłodnienia. Nie tłumaczy to jednak, dlaczego roślina wytwarza i podtrzymuje rozwój owoców[1]. Do partenokarpii mogą doprowadzać czynniki endogenne, takie jak fitohormony czy czynniki genetyczne. Partenokarpia

    9. Od czego zależy stopień przebarwiania się pomarańczy na kolor czerwony?


    Jak to się dzieje, że pomarańcze przebarwiają się na czerwony kolor?

    Wszystko to za sprawą Etny, a dokładniej różnicy temperatur jaka powstaje między dniem a nocą w wyniku obecności wulkanu. Masy powietrza, które unoszą się w ciągu dnia do góry, napotykając na naturalną przeszkodę w postaci Etny, ulegają znacznemu ochłodzeniu. Opadając nocą na teren niziny katańskiej, gdzie uprawiane są pomarańcze, wywołują w roślinach szok termiczny. 

    Jako mechanizm obronny, w odpowiedzi na stres wywołany tak niskimi temperaturami, pomarańcze wytwarzają liczne substancje w tym antocyjany, które odpowiedzialne są za proces pigmentacji. Im większa amplituda temperatur, tym pomarańcze będzie czerwieńsze. W przypadku wysokich temperatur miąższ pozostaje pomarańczowy lub przebarwia się jedynie nieznacznie.

  • OFERTA HURTOWA / RABATY

    1. Czy nasze produkty można kupić stacjonarnie?

    Nie posiadamy sklepu stacjonarnego na terenie Polski. Współpracujemy z ekologicznymi sklepikami, kawiarniami oraz kooperatywami gdzie możecie znaleźć nasze produkty. Najprężniej działające to te na terenie Warszawy ( np. sklep Kooperatywy Dobrze). Chętnie rozpoczenimy współpracę z kooperatywami w innych miastach.

    2. Czy dostępna jest oferta hurtowa dla firm?

    Składając zamówienie przez stronę www.incampagna.pl nie oferujemy cen hurtowych. Oferta hurtowa związana jest ściśle z zamawianymi ilościami. Aby otrzymać ofertę hurtową należy zamówić min. 1 paletę ( ok. 56/64 kartonów), przeliczając na kilogramy tj. ok. 650 kg produktów. FV wystawiana jest wówczas w walucie EURO przez podmiot włoski Sieć Producentów Rete InCampagna. Do cen poszczególnych produktów doliczany jest dodatkowo koszt za transport palety. W przypadku zainteresowania ofertą hurtową prosimy o kontakt na info@incampagna.pl

    3. Rabaty

    System rabatowy związany jest ściśle z ilością zamawianych kartonów w danym zamówieniu. Każdy dodatkowy karton w zamówieniu obniża koszty transportu. Składając "większe" zamówienie tj. na min. 16 kartonów nie doliczamy kosztów za transport a do zamówienia zaczyna doliczać się rabat. Wówczas rabat na każdym kartonie to ok.5 zł. Każdy dodatkowy karton zwiększa kwotę rabatu. Przesyłka powyżej 16 kartonów wysyłana jest na palecie.



  • PRZECHOWYWANIE ZAMÓWIONYCH OWOCÓW

    1. Jak długo można przetrzymywać owoce? Przez jaki czas zachowają swoją świeżość?

    Owoce przechowywane w odpowiednich warunkach zachowają swoją świeżość nawet do 2-3 miesięcy. Zaraz po otrzymaniu cubotto, otwórz je i sprawdź wszystkie znajdujące się w nim owoce, weryfikując ich stan po dostawie. Gdyby w cubotto trafił się nadpsuty owoc, należy natychmiast oddzielić go od pozostałych. Pozostawienie go w kartonie może spowodować, że w krótkim czasie również inne owoce zaczną się psuć.

    Po wstępnej selekcji te pomarańcze, które są bardziej dojrzałe, a więc nadają się od razu do zjedzenia, włóż do kosza z owocami (w temperaturze pokojowej owoce cytrusowe można przechowywać przez około 2-3 tygodnie), pozostałe, natomiast, umieść w lodówce lub innym chłodnym miejscu. Przechowywane w temperaturze od 4 do 6 stopni wytrzymają nawet 2-3 miesiące. Ponieważ skórka ekologicznych pomarańczy nie jest zabezpieczona żadnymi środkami, z czasem owoc będzie tracił wodę a jego skórka zacznie się marszczyć i wysychać. Nie zmienia to faktu, że owoc w dalszym ciągu będzie nadawać się do zjedzenia, a w lecie, nawet mało urodziwą pomarańczą, nie pogardzimy na pyszny, słodki sok pomarańczowy.

    Wkładając owoce cytrusowe do lodówki pamiętaj o zachowaniu kilku zasad:
    - nie układaj ich zbyt ciasno (uszkodzona skórka cytrusów wydziela olejki eteryczne, które powodują wcześniejsze psucie się owoców),
    - ułóż je maksymalnie w 2 warstwach aby pozwolić na swobodny przepływ powietrza.

    Jeżeli nie masz wystarczająco dużo miejsca w lodówce, możesz przechowywać owoce w innym suchym i chłodnym miejscu, takim jak garaż lub sucha piwnica.

    2. Awokado dotarło bardzo twarde? Jak długo takie będzie? Czy można przyspieszyć jego dojrzewanie? Jak?

    Awokado to jeden z nielicznych owoców, które nie dojrzewa na drzewie. Proces dojrzewania odbywa się po zbiorze, tym samym awokado należy do licznej grupy owoców klimakterycznych. Szybkość z jaką owoce dojrzewają po zbiorach zależy od miesiąca na który przypadają zbiory (początek czy koniec sezonu), panujących warunków klimatycznych, temperatury podczas transportu oraz obecności innych owoców produkujących duże ilości etylenu, który przyspiesza proces dojrzewania owoców na niego wrażliwych.

    Żeby przyspieszyć dojrzewanie awokado należy przechowywać je w temperaturze pokojowej, w towarzystwie owoców produkujących duże ilości etylenu, czyli np. jabłek, gruszek czy bananów. Jeżeli natomiast chcesz aby awokado zachowało świeżość na dłużej, najlepiej włożyć je do lodówki jeszcze zanim stanie się miękkie i przechowywać z dala od innych owoców klimakterycznych (jabłka, ale i morele, gruszki, mango, papaja, brzoskwinie, nektarynki, banany czy uwaga pomidory!) w temperaturze pomiędzy 5,5 do 7 stopni C. Niższa temperatura hamuje proces jego dojrzewania. Przeznaczone do spożycia owoce wyciągajcie stopniowo, co kilka dni z lodówki, z czasem będą robić się miękkie i gotowe do spożycia.

    3.Ile owców jest w poszczególnych siatkach?

    Jedno awokado Hass waży około 150-200 gram.

    Jedna cytryna waży około 100-150 gram.



  • REKLAMACJE

    1.W jaki sposób dokonać reklamacji?

    Jeśli zamówione przez Ciebie owoce i warzywa zostały uszkodzone w czasie transportu lub ich jakość nie jest zadawalająca, po otworzeniu przesyłki należy zrobić zdjęcie i przesłać na info@incampagna.pl. Zawsze staramy się reagować! Zależy nam aby zamówione przez Ciebie produkty docierały w jak najlepszej kondycji dlatego informacja zwrotna jest dla nas niesamowicie istotna.